Y Kuşağı Satın Alma Alışkanlıkları ve
Özellikleri Nelerdir ?

1980 ve 2000 yılları arasında doğan Y kuşağı günümüz tüketiminin kalbini oluşturuyor. “Baby Boomers” kuşağının çocukları olmaları dolayısıyla “Echo Boomers” olarak adlandırılan bu kuşak,  teknolojinin kalbine doğmuştur.Kısaca kuşaklara değinelim.

 

*Sessiz Kuşak / Savaş Kuşağı / Silent Generation

Sessiz Kuşak, 1927-1945 yılları arasında doğanlar. 2 Dünya Savaşı arasında ve ekonomik buhran döneminde doğan bu nesil günümüzün büyük anneanneleri, babaanneleri ve dedelerini oluşturuyor. Türkiye Cumhuriyeti’nin de ilk yıllarını görmüş olan kuşağın özellikleri, uzmanlar tarafından “uyumlu” sıfatıyla tanımlanıyor.

 

*Büyük Bebek Patlaması Kuşağı / The Baby Boomers Generation

Bu kuşak, 1945-1965 yılları arasında doğanlardan oluşuyor. Bu kuşak II. Dünya savaşı sırasında ya da hemen sonrasında doğan soğuk savaş kuşağı olarak da biliniyor. Savaş günlerinin ardından yaşanan nüfus patlaması ve aynı zamanda eğlenceye düşkünlük ile lüks harcamaların arttığı bir dönemde büyüyen bu nesil; “kuralcı” olarak tanımlanıyor. TBMM’nin çoğunluğu bu kuşaktan olmakla birlikte Türkiye’nin de %19’luk bir kısmını oluşturuyorlar.

 

*X Kuşağı / Gen X / Baby Busters

X Kuşağı, 1965-1979 yılları arasında doğanlar. Genel olarak Sessiz Kuşak’ın çocukları olan bu nesil daha çalışkan, realist ve kanaatkâr. Türkiye’nin %22’sini oluşturan bu kuşak uzmanlar tarafından da “rekabetçi” olarak tanımlanıyor. Bu kuşağın yetiştiği dönem petrol krizleri ve ekonomik sarsıntılarla dolu. “68 kuşağı” gelişmelerinin de yaşandığı dönemde Türkiye’de üniversite olayları ve sağ-sol çatışması artarken televizyon da değerli bir iletişim aracı haline gelmeye başlıyor.

 

*Y Kuşağı / Echo Boom / Millenials

Y Kuşağı ise 1979-1999 yılları arasında doğanlar. Özgürlüğüne düşkün, marjinal, otoriteye meydan okuyan, teknoloji hayranı olan gençlerden oluşan bu nesil; aynı zamanda küreselleşen bir ekonomi ve kültürlerarası etkileşimin arttığı bir dönemde yaşıyor. Türkiye nüfusunun %35’ini oluşturan Y Kuşağı özellikleri, uzmanlar tarafından “yaratıcı” olarak tanımlanıyor.

 

*Z Kuşağı / Gen Z

2000’den sonra doğanlardan oluşan Z Kuşağı aynı zamanda “Kristal Nesil” olarak da adlandırılıyor. Uzmanların “derin duygusal” sıfatıyla nitelendirdiği kuşak, Türkiye’nin %17’sini oluşturuyor.



Y Kuşağı Satın Alma Özellikleri Nelerdir ?


*Tüm işlerini internet veya mobil üzerinden hallederler, bu kuşağa markaların ulaşmasının en kolay yolu, interneti ve sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanmalarından geçiyor.

*Online alışverişi çok aktif bir şekilde kullanan Y kuşağı bir gördüğü ürünü hemen almıyor.Kıyaslıyor,fiyat araştırması yapıyor,sosyal medyayı takip ediyor,blog ve forumlara göz atıyolar.

*Bu kuşağın alım gücü ortalaması kısıtlı ama anne-babaya aldırma güçleri fazladır.Anne ve babalar alacakları çoğu üründe onlara danışıyor, fikir alıyorlar.Özellikle teknoloji ürünlerinde.

*Y kuşağı maruz kaldıkları aşırı derecede reklamların farkındalar ve bu durum onları çok rahatsız ediyor.Kendilerine dokunan,ortak bir payda buldukları markaları tercih ediyolar.Zor beğeniyolar ama çabuk sıkılıyorlar.Bu yüzden markaların yenilikçi ve farklı olması lazım.

*Üretkenlik konusunda kendisinden önceki nesillere nazaran geride kalan Y kuşağı genellikle takipte kalma rolünü üstleniyor.


Y Kuşağına Etkili Bir Pazarlama Nasıl Yapılır

*Sosyal medya aktif ve iyi kullanılmalı
*Fikirlerinin önemsendiğini görmek isterler
*Teknolojiyi bu kadar yoğun kullandıkları için online platformlar oluşturulmalı
*Şeffaf ve güvenilir olun
*Yenilikleri takip edin
*Arkadaşlarının onayını istiyorlar




Okuyucu Sayısı: 1426

Bir Yorum Yazın

İsim *
E-Posta *
Yorum *
PROJELER  |   MARKALAR  |   KURUMSAL  |   EKİBİMİZ  |   İLETİŞİM      KONYA REKLAM AJANSI