Sosyal Medya
Kuralları

Hedef kitlenizle en sık buluştuğunuz yer olan sosyal medyada, bazı kurallar nasıl etkili bir şekilde etkileşimde bulunmanız gerektiğine dair  size yol göstericek.

Sosyal medyada başarılı olmak aslında bir deneme-yanılma sürecidir. Bu süreçte başarılı olmak için gözlem yapmak, ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin alışkanlıklarını bilmek, bu deneyimler sonucu ortaya çıkan verileri kontrol etmek ve kullandığınız mecranın dinamiklerini iyi bir şekilde bilmeniz gerekmektedir. Bu işi yapmak için bazı önemli kurallar var.

Hangi kuralların zorunlu, hangi kuralların tercihe bağlı olduğu konusunda karar vermekte zorlanabilirsiniz. Aşağıdaki kurallar bu konuda size yardımcı olabilir.


Tüm sosyal medya platformları için;

1.Tüm yorumları olabildiğince hızlı bir şekilde cevap verin. 

Yapılan bir araştırmalar bir markanın paylaşımına yorum yapan kullanıcıların %53'ünün ilk 60 dk içinde cevap beklediğini söylüyor.


2.Hashtag kullanmayı öğrenin.

Hashtag kullanımı aslında platforma göre değişiyor: Twitter'da en fazla 2 İnstagram'da en fazla 11 hashtag kullanımı uygun görülüyorken, Facebook ve Pinterest 'te hashtag kullanımı uygun görülmüyor

3.Hedef kitlenizi önce eğlendirin ve bilgilendirin,sonra satışa odaklanın.

Hedef kitlenizin ilgisini çekip olumlu bir izlenim yarattıktan sonra satışı düşünün.Ayrıca markanın hep 'reklam kokan' paylaşım yapması hedef kitlede ki olumlu izlenimi düşürüyor ve markadan uzaklaşmasını sağlıyor.

4.Markanızdan bahsederken 'Biz'i kullanın.

Bu şekilde kullanıcılar karşısında bir makine değil bir kişi olduğunu görüp markanıza daha çok güven duyacaktır.





Twitter için;

5.140 karakterin tamamını kullanmayın.

İdeal bir tweet uzunluğunun 71 ile 100 karakter arasında olduğu ifade ediliyor.Ayrıcı kullanıcıların retweet ederek size cevap vermesi için boşluk bırakın.

6. Hashtag kullanırken dikkat edin.

Trend olan veya ilgi gördüğünü  fark ettiğiniz hashtagleri kullanmadan önce bu hashtaglerin sizin için ne kadar uyumlu olduğunu iyice araştırın.

7.Takipçi satın almayın.

Takipçi satın almak marka için pek değer katan bir ihtimal olarak gözükmüyor.Sizin takipçilerinizi inceleyen kullanıcılar açısından da takipçilerin satın alındığı rahat bir şekilde anlaşılıyor ve bunun anlaşılması ciddi bir itibar kaybına sebep oluyor.

8.Tweetinizi anahtar kelimeler ile doldurmayın.

Twitter'da organik bir iletişime girmek için kullanıcılarla çalışıyormuş gibi samimi bir şekilde yazın. Bu şekilde atılan tweetler kullanıcılarla aranızda sıcak bir bağ oluşturur.


Facebook için;

9. Paylaşımlarınızı beğenmeyin.

Tamamen beğeni toplamak için paylaşım yaptığınız izlenimi verir.Bu izlenimde Facebook'ta ki hayranlarınız tarafından samimi gözükmez ve itibar kaybına sebep olur.

10.Alakası paylaşımlarda bulunmayın.

İnsanlar kendilerine gelen alakasız paylaşım bildirimlerinden hoşlanmıyor.Sürekli ilgilenmediği konulardan bildirim alan kullanıcıların şikayetlerine tanık olmuşsunuzdur.

11.Paylaşımlarınızı beğenmelerini ya da onlara yorum yapılmasını istemeyin.

Kullanıcıları harakete geçirmek için 'bunu  seviyorsanız beğenin' , 'şöyle düşünüyorsanız yorum yapın' gibi paylaşımlar kullanıcıların hoşuna gitmiyor.Üstelik  kullanıcıları rahatsız eden bir hal alıyor.


İnstagram için;


12.Aşırı paylaşım yapmaktan kaçının.

İnsanların anasayfasını işgal edecek bir şekilde paylaşım yapmak, kullanıcılar açısından hoş karşılanmıyor.

13.Kendi markanızla uyumlu hashtagler seçin.

İnstagram hashtag kullanımı için en ideal sosyal medya mecrası, sizde İnstagram paylaşımlarınız da markanızla uyuşacak hashtagler kullanın. Yukarıda da belirttiğimiz gibi ideal hashtag sayısı 11'dir

Okuyucu Sayısı: 1470

Bir Yorum Yazın

İsim *
E-Posta *
Yorum *
PROJELER  |   MARKALAR  |   KURUMSAL  |   EKİBİMİZ  |   İLETİŞİM      KONYA REKLAM AJANSI