Facebook Reklam
Terimleri

Her geçen gün doğru şekilde,doğru hedef kitlesine ulaşmaya çalışan markaların en önemli reklam mecralarından biri Facebook. Kampanyalar ya da yarışmalarla en yüksek trafiği elinde bulunduran bu sosyal ağın ölçümlemesinde kullanılan pek çok kavram var. Bu kavramların iyi bilinmesi tabi ki hazırlanan raporların iyi anlaşılması ve bu doğrultuda hedef kitleye ulaşmakta büyük fayda sağlıyor. 

İşte bu noktada hem markalar hem ajanslar açısından iletişime yardımcı olacak önemli Facebook terimleri:

 

Erişim
Reklamlarınızın eriştiği gönderdiğiniz paylaşımları gösteren kişi sayısıdır. Bir kişi birden fazla kez gönderiyi görebileceğinden erişim, gösterimden az olabilir. Örneğin gösterim 1200 olsun ama erişim 600 olabilir. Yani bir kişi yayınladığınız gönderiyi 2 kez görmüş olabilir, reklamın sıklık oranı 2'dir


Gösterimler
Gösterimler, sayfanızdaki bir gönderinin tıklanıp tıklanmadığından bağımsız olarak kaç kez görüntülendiğinin sayısıdır. İnsanlar aynı gönderiyi birden fazla kez görebilir. Örneğin, hem anasayfasında Haber Akışı'nda gören birisi bir başka seferde aynı gönderiyi paylaşan bir arkadaşı tarafından görebilir. Reklamınızın toplam gösterim sayısı 1200 ise bu reklam toplam 1200 kez gösterilmiş olur.


Sıklık
Reklamınızın bir kullanıcıya ortalama kaç defa gösterildiği sayıdır.Yukarıda ki örneklerden açıklarsak reklamınızın gösterimi 1200 erişimi ise 600 olsun,bu reklamın sıklığı 1200/600= 2 olur.  Bu reklam ortalama bir kullanıcıya 2 kez gösterilmiştir.

 

Eyleme Geçen Kişiler
Reklamınızı gördükten sonra sayfanızı beğenmek veya yorum yapmak gibi eylemde bulunan kişi sayısıdır. Bir kişi hem sayfanızı beğenip hem yorumda bulunursa, bu 1 tekil kişi olarak sayılır.

 

Eylemler
Eylemler sayfa beğenmeleri, etkinlik yanıtları, uygulama yükleme, dönüşümler gibi hareketleri içerir. Örneğin 4 sayfa beğenisi 4 yorum 8 eylem olarak sayılır.

 

Beğeniler ve İlgi Alanları
Facebook reklamlarının en önemli kısımlarından biridir. Bu beğeniler ve ilgi alanları, reklamınızın hedef kitlesini insanların profillerindeki içeriklere ve Facebook’ta bağlantı kurdukları sayfalara, gruplara veya diğer şeylere göre daraltmanıza olanak tanır.

 

İnternet Sitesi Tıklamaları
Reklamınızda veya Sayfanızda gözüken ve insanları Facebook dışındaki internet sitelerinize yönlendiren bağlantılara tıklama sayısıdır.

 

Gönderi Etkileşimi
Reklamınız sonucunda Sayfanızın gönderilerine ilişkin olarak gerçekleşen eylemlerin sayısıdır.

 

Dönüşümler

Dönüşümler, alışveriş yapma veya internet sitesinde sepete ürün ekleme gibi, müşterilerin tamamladığı eylemlerdir.

 

Tıklamalar
Reklamınıza toplam tıklama sayısıdır. Neyin tanıtımını yaptığınıza bağlı olarak, buna Sayfa beğenmeleri, etkinlik yanıtları veya uygulama yüklemeleri dahil olabilir.

 

Video Görüntülemeleri
Videonuzun en az 3 saniye boyunca izlenme sayısıdır.

 

Video Oynatma Tıklaması Başına Ücret
Videonuzun, uzunluğunun %50’sine kadar (bu noktaya atlananlar dahil) izlenme sayısıdır.

 

Reklam Yöneticisi
Reklam Yöneticisi, Facebook reklamlarınızı yönetebileceğiniz yerdir. Reklam Yöneticisinde şunları yapabilirsiniz:

  • Tüm kampanyalarınızı, reklam setlerinizi ve reklamlarınızı görebilirsiniz
  • Kampanyalarınızı, reklam setlerinizi ve reklamlarını durdurabilir veya yeniden başlatabilirsiniz
  • Teklifleriniz ve bütçelerinizde değişiklikler yapabilirsiniz
  • Ödeme geçmişinizi ve ödeme yöntemi bilgilerinizi görmek için fatura özetinize erişebilirsiniz
  • Reklam performansı raporlarına erişebilir ve bunları dışa aktarabilirsiniz

 

Tüm Eylemler Başına Ücret
Eylemler için yaptığınız ortalama harcamadır. Örneğin 20 TL harcadıysanız ve 10 Sayfa beğenisi aldıysanız, her birinin ortalama maliyeti 2 TL olmuştur

Okuyucu Sayısı: 1204

Bir Yorum Yazın

İsim *
E-Posta *
Yorum *
PROJELER  |   MARKALAR  |   KURUMSAL  |   EKİBİMİZ  |   İLETİŞİM      KONYA REKLAM AJANSI