Strategist (Stratejist) iş ilanı
Arıyoruz

Stratejisi olmayan bir iletişim çalışmasının başarısından söz edilemez. İletişim çalışması ne olursa olsun bir stratejiye sahip olmalıdır. Strategist, yaptığı araştırmalar ve analizler sonucunda oluşturduğu stratejiyi kreatif ekibe iletir. Kreatif ekip bu stratejiyi destekleyecek fikir ve uygulamaları ortaya koyar. Strateji ekibinin hazırlayacağı brief, yaratıcı ekibin doğru çalışmalar çıkarması için çok önemlidir. Strateji bütün çalışmalara yön verir. İster bilboard olsun, ister afiş, isterse televizyon reklamı bütün çalışmalar bir strateji ışığında ortaya çıkmaktadır.

Strategist, marka ve hedef kitle yerine kendini koyabilmelidir. Onlar gibi düşünmeli, güçlü ve zayıf yönleri görebilmelidir. Markanın pazar, rakip ve hedef kitle analizlerini detaylı bir şekilde hazırlamalıdır. Pazar boşluklarını görebilmeli, markayı oraya nasıl penetre edebileceğini çözmelidir. Rakipleri analiz etmelidir. Rakiplerin durumlarını, seslendikleri dilin özelliklerini, pazardaki konumlarını ve iletişim çalışmalarını takip etmelidir. Rakiplerden farklılaşacak dil ve uygulamarı bulmalıdır. Hedef kitle analizlerini yapmalı ve markanın en doğru hedef kitlesini seçmelidir. Hedef kitlenin demografik, psikolojik, hangi ses grubuna ait olduğunu ve satın alma davranışları gibi özelliklerini çıkarmalı ve onlar gibi düşünebilmelidir.

Bir Strategist olabilmek için, araştırma ve geliştirme yeteneği çok önemlidir. Pazar analizleri gibi reklamcıların olmazsa olmaz analizlerini çıkarabilecek, üst düzey pazarlama ve reklam analiz bilgisine sahip olmalıdır. Bu kişilerin takım çalışmalarına yatkın olması gerekir. Yaratıcı ekip, stratejiden beslenir. Yani stratejiyi belirleyecek kişi doğru sonuçlara ulaşabilmeli ve bu sonuçlarıda en basit brief formatında yaratıcı ekibe aktarabilmelidir. Açık ve anlaşır bir dil kullanması çok önemlidir. Kısaca “Strategist” iletişim çalışmalarının araştırma, bilgi topalama ve analiz etme görevlerinden sorumludur. İşin en başlangıcıdır ve bütün çalışmalara yön verir.

 

Görevleri

Markalara pazarlama stratejileri geliştirerek, doğru iletişim stratejileri hazırlama.

Hedef kitlenin tüketici davranışları, beklentilerini, istek ve ihtiyaçlarını araştırma ve belirleme.

Hedef kitlenin satın alma motivasyonlarını, satın alma zamanlamalarını ve iletişim çalışmalarına verebilecek tepkilerini belirleme. 

Debrief hazırlayarak, ajansın birimlerinin stratejiden çıkmadan, doğru çalışmalara yönelmesini sağlar. 

Hedef kitleyi doğru analiz ederek, bu hedef kitleye ulaşma yollarını içeren bilgileri ilgili departmanlara iletir. Markanın iletişim kanallarını seçer. 

Pazarlama trendlerini takip eder, değişen pazarlama uygulamalarını markalara önerir.

 

Aranan Özellikler 

Yüksek düzeyde reklamcılık ve pazarlama bilgisi. 

Popüler kültüre hakim, trendleri merak etme ve sosyal medyayı takip etme. 

İyi iletişim kurabilme ve sunum becerisi. 

Çözüm odaklı çalışma prensibi. 

 

Tam bana göre bir iş diyorsan aşağıdaki linkten başvurunu yapabilirsin.

http://www.dpcreative.com.tr/ekibimiz.asp

Okuyucu Sayısı: 876

Bir Yorum Yazın

İsim *
E-Posta *
Yorum *
PROJELER  |   MARKALAR  |   KURUMSAL  |   EKİBİMİZ  |   İLETİŞİM      KONYA REKLAM AJANSI