Social Media Specialist
( sosyal medya uzmanı ) iş ilanı arıyoruz.

Günümüzde sosyal medyanın pazarlama ve reklam alanında önemi hakkında birşeyler dememize gerek yok. Herkesin farkettiği bu sosyal mecralar reklamcılık alanında televizyonu bile yakın zamanda geride bırakacağa görünüyor. Hatta geride bırakmış bile olabilir. Çünkü televizyon mecrasında yer alan reklam çalışmaları ile sosyal medyada yapılan reklam çalışmaları arasında gözle görülür bir fark var. 

Sosyal medya bu kadar değerlenirken ajanslarda değişime gitmiştir. Bazı ajanslar sosyal medya ekipleri oluştururken bazı ajanslar ise kendisi dijital ajans olarak konumlandırarak sadece sosyal mecralara iş üretmektedir. 

Peki bu sosyal mecralara işleri kim üretiyor? Reklam ajanslarının sosyal çalışanları “Sosyal Medya Uzmanları”. 

Sosyal medya uzmanları oluşturdukları strateji ile sosyal mecrada markanın konumlanmasını sağlar. Bunu yaparken elindeki imkanları en iyi ve özgün şekilde kullanmakla yükümlüdür. Sosyal medyada rekabet zorlu olduğu için, sosyal medya uzmanları hangi mecrada, nasıl ve ne söylenmesi gerektiğine karar verir. Markaların para harcadıkları bu mecralarda var olmasını sağlamak ve bu paraların en verimli deri dönüşünü sağlamak sosyal medya uzmanının görevidir. Sosyal medya uzmanları marka bilinirliğini arttırırken markaların sosyal medyada ayakta kalmalarını sağlar. Kısacası planlar, konumlandırır ve markayı sosyalleştirirler. 

Sosyal medya uzmanları, bütçeleme planı konusunda uzman olmalıdırlar. Sosyal mecralara harcanacak bütçeyi en verimli olacak şekilde hazırlamalıdırlar. Mecraların güncel reklam fiyatlarını kendi adları gibi bilmelidirler. Ve tabi bu bütçe ne müşteriye ne de kendilerine sürpriz olmamalıdır. Müşteri gibi düşünebilmeli, ideal bütçe ideal etkileşim sayısı mantığı geliştirmelidirler. 

Sosyal medya uzmanları yarattıkları içerikler ile markaların sosyal medyada bir trafiğe sahip olmalarını sağlamalıdırlar. Bu yüzden sosyal olmaları gerekir. Güncel sosyal medya gündem ve gelişmelerini ilk görenler bu uzmanlar olmalıdır. Sosyal medyalarda gelişen yeni özellikleri test etmeli ve uygulamalıdır. Bir çok sosyal medya kanalına hakim olmalıdır. Markaların hangi kanalda etkileyici olacağını bilmelidir. 

Sosyal medya uzmanlarımız rapor yeteneğine sahip olmalıdır. Markanın bulunduğu sosyal medya mecralarında güncel durumu takip etmeli ve raporlamalıdır. Hangi mecrada düşüş yaşanmış?, hangi mecrada yükseliş var? Bu soruların cevaplarını raporlamalıdır. Bu raporlar kapsamlı olmalıdır. Şeffaf raporlar ile müşterisine bu raporları sunabilmelidir. Sosyal medya uzmanlarından ise beklenen en önemli iş “moderasyondur”.

Rekabetin zor olduğu sosyal medya kanalarında rakip takibi olmazsa olmazdır. Sosyal medyacılar, yönettikleri markaların pazarlarını iyi tanımalıdır. Rakiplerin sosyal medyalarda hangi mesajları nasıl verdiklerini takip etmeli, markalarının geri kalmalarını önlemelidir. Doğru stratejiler geliştirerek rakipten gelecek bir saldırıda markalarını sosyal medyada korumalıdırlar. Ve bu saldırıdan kazanan olarak markasını çıkarırsa, gündemin başlığı kendi markası olabilir. 

Toparlayacak olursak, sosyal medya uzmanları sosyal kişiler olmalı. Sosyal medyaya hakim olmalı ve yenilikleri kaçırmamalıdır. Sosyal medya reklam stillerini iyi bilmeli ve bu stillere uygun yaratıcı içerikler oluşturmalıdır. Sosyal medyada kullanıcıların trendlerini önceden kestirtebilmeli ve markasını bu trendlere uygun şekilde konuşturmalıdır. Etkileşimi nasıl sağlayabileceğini bilmeli ve bir rapor üstadı olmalıdır. 

 

Tam bana göre bir iş diyorsan aşağıdaki linkten başvurunu yapabilirsin.

http://www.dpcreative.com.tr/ekibimiz.asp

Okuyucu Sayısı: 881

Bir Yorum Yazın

İsim *
E-Posta *
Yorum *
PROJELER  |   MARKALAR  |   KURUMSAL  |   EKİBİMİZ  |   İLETİŞİM      KONYA REKLAM AJANSI