TEŞHİS
Absurdite

Herkesin bildiği bir klişe vardır; seks objesi olarak görmek. Bazı markaların bazı ajansları acaba bizi bu objeler olarak mı görüyor ? Son zamanlarda Türkiye’de medya üzerinde çok şey değişti. Medya patronları ,medya çalışanları, reytingler, tirajlar, okuyan kitlenin okur seviyesi, yazan kitle... Fakat reklamcılık dünyasında hiçbir şey neredeyse değişmiyor. Cirosu büyük ajansların ve medya şirketlerinin domine ettiği fikirsiz işler, paranın büyüğünü alıp fikirin küçüğünü müşterisine sunuyor.

Greenpeace’in ‘'Senin ki kaç santim’' Atlas jet’in ''Biz İkinciyiz Ama Bizimki 77 cm'', ''afedersiniz ama bizimki yine 77 santim oldu, 69’u çok seveceksiniz, bacaklarınızı çok seviyoruz, kalkmıyorsa biz sizi uyarırız ve en can alıcısı 77 santimin kıymetini oturanlar bilir'' gibi. Bunları bir tirat haline de getirebilir tabi. Sex sells böyle bir şey ise, ben size hedef kitlenin kontrasını söyleyeyim ‘almıyım anam kalsın’.

Bulunduğun coğrafyada insan yapısını tanımama, günlük konuşma dili derken küfürü basma, iddialı bir çıkış yapıyım derken yere çakılma, hedef kitleyi kışkırtıyım derken tiksindirme bu olsa gerek. Sansasyon peşinde olan reklam ajansları, reklamlarda sex, komiklik ve korku işler derken, hedef kitlenin karşısına blazzerdaki kel adam gibi çıkmaları nerden baksak absurdite. 

Bir yazıda da arkadaşın biri şöyle anlatmış kısaca; mahallede günlük konuşma dili böyle değil mi, demiş. Ben arkadaşı alkışlamakla beraber kutluyorum. Herhalde kendisi Harlem'de büyümüş. Bağlı olduğu belediye bu arkadaşın mahallesini toplum ahlakına aykırı muhabbetten mühürlesin. Uzuvlar üzerinde reklam yapmak bana çok tatsız geldi . Zira atlas jet de bu yanlışını gördü ki, atlas global kurumsalıyla yenilenme, bir nevi boy abdesti alma gereği duydu. 

Aslına bakarsanız plazadakiler, ajanstakiler, evlerinde izleyenler; özünde hep Anadolu insanıyız, o yüzden şu teze katılıyorum ki bu meslekte herşey mübah değildir. Bizim için kırmızı şeritler, geniş ya da dar olsa da, biz hedef kitlenin çizgilerini göz önünde bulundurmalıyız.

Son olarak ben arkadaşların hastalığını buldum ''absurdite'' ! 

Absurdite : (Anlamsız Düşünme) : Düşünce akışının bozulması ile tutarsız düşüncelerin ve buna bağlı olarak konuşma jest ve mimiklerin sürdürülmesi.

Okuyucu Sayısı: 1399

Bir Yorum Yazın

İsim *
E-Posta *
Yorum *
PROJELER  |   MARKALAR  |   KURUMSAL  |   EKİBİMİZ  |   İLETİŞİM      KONYA REKLAM AJANSI