HERKES REKLAMCI OLSUN;
BEN DE DOKTOR OLUCAM !
Evimizde her gün misafir olduğumuz TV kanalları sağ olsunlar ! Herkes reklamcı olma derdinde. Dert de değil; haşa. Ajans kapısını her çalan reklamcı zaten, benimki de laf-ü güzaf… Gelin şu işin adını koyalım. Ajanslarda fikir anlamında çalışanlara ‘GOYGOYCU’ diyelim. İstatistiki bilgim mevcut değil, fakat dizilerde en çok kullanılan meslek reklamcılık olsa gerek. Filmler, diziler, hatta reklam mecralarında bile rastlıyoruz. Para kum gibi, güzel kızlar, son model arabalar, yakışıklı beyefendiler, renkli partiler ve Boğaz manzarasında her gün afili yemekler…
 
Anladım galiba; senaristler bize mesleğimizi pazarlıyorlar vauvv packshot nerde ???

Benim isyan tarafım dizilerde mesleki gelişmişliği baltalamak değil, bilmenizi isterim. Mesele şu ki; filmlerde, dizilerde vb. senaryolarda asıl oğlanımız ya da kızcağızımız başka meslekte tutunamayıp reklam piyasasına hızlı bir giriş yapıyor. Nedeni ise reklam ajanslarının goygoy ve şamatadan ibaret oluşu. Mesleki gereklilikler ? O da neymiş !

Senarist arkadaşlar, yazık ediyorsunuz. Biz sizin kaleminize ne kadar saygı duyuyorsak, siz de reklamcılığa o kadar saygı duymalısınız. Bir markanın ağırlığını taşımak Lennox Lewis ‘in, Mike Tyson’u tartaklarken ayakta durmak gibidir. Schumacher’in, ardından gelen her virajda onu geçmeye çalışan hakkinen olmak demektir. Batman gibi Jokerler ile mücadele etmektir. Ironman gibi, rakiplerin hamlelerini görüp onları savuşturmak demektir.

Yani size anlatıldığı anlamıyla, goygoy.

Bizim anlatmaya çalıştığımız anlamıyla ise; bir kibrit çakması misali ortaya çıkan fikir kıvılcımını, yeri geldiğinde milyarlarca insana kısıtlı metin ve görsel imkanlarıyla, marka ve insan arasında duygusal bağ kurdurarak, mecralarda sanat eseri olarak sunmaya biz ''reklamcılık'' diyoruz.

Okuyucu Sayısı: 1510

Bir Yorum Yazın

İsim *
E-Posta *
Yorum *
PROJELER  |   MARKALAR  |   KURUMSAL  |   EKİBİMİZ  |   İLETİŞİM      KONYA REKLAM AJANSI