Nedir Bu
Conversation Pazarlama ?

  Hey ! Bu konu hakkında biraz konuşmamız gerekiyor, kafalar hayli karışık sanıyorum. Conversatıon kelime anlamı olarak ‘’konuşma, sohbet ‘’ anlamına geliyor. Yani sohbet pazarlaması gibi bir anlam çıkıyor ortaya. Türkçe’ye çevirdiğimizde.

  Günümüzde tüketiciler gelen mesaj bombardımanı ve günlük hayatın sıkıcılığı nedeniyle çoğu mesajı es geçiyor. Yani onları etkilemek çok zor şu an. Reklam sektörü çok çabuk tüketilen ve her saniye kendini yenileyen bir sektördür ve kendimizi bu sektör de ayrı bir yerde görmek istiyorsak Conversatıon Pazarlama’yı kullanmalıyız.

  Bu kavram çok yeni bir kavram sayılmaz aslında. Her sabah yanından geçtiğiniz çiçek satan ablanın, her gün ekmek aldığınız fırıncı amcanın yaptıkları budur. Sizin dertlerinizi dinlemeleri, acılarınıza ortak olmalarıdır. Yeni bir dünya ,ama biraz yaşlı galiba.

  Conversatıon Pazarlama, hedef kitlenizi tanımanızı, onlara uygun bir mesajla ulaşmanızı ve yanıtlarını gözlemlemenizi ve etkileşime göre hareket etmenizi sağlar. İçerik Pazarlaması çekme stratejisi ile müşteriyi rahatsız etmekten çok onu kendine çekmek için kullanılır. Marka İçerik Pazarlamasını kullanarak tüketicinin hayatına katkı sağlamanızı sağlayan Conversatıon Pazarlama, içerik pazarlamasının alt kümesinde yer alan etkili bir pazarlama uygulamasıdır.  

  Son yıllarda markaların diğer pazarlama stratejilerinden sıyrılarak sıkça başvurduğu Conversatıon pazarlama, markaların tüketiciyi anlamalarına, onlarla iletişim kurmalarına ve aynı oranda etkileşim almalarına olanak sağlar.

 Yani kısaca toparlayacak olursak bahsedilen etkiyi yaratacak işi gerçekleştirmenin yolu, basit bir fikri, en iyi şekilde anlaşılacak şekilde vermektir. Mecra bağımlı düşünmemelisiniz; fikir bazlı düşünüp bunu tüketiciyle entegre etmelisiniz. Her mecrada farklı bir deneyim kabiliyeti olan fikre önem vermelisiniz.

Okuyucu Sayısı: 1358

Bir Yorum Yazın

İsim *
E-Posta *
Yorum *
PROJELER  |   MARKALAR  |   KURUMSAL  |   EKİBİMİZ  |   İLETİŞİM      KONYA REKLAM AJANSI