Duygusal
Reklamcı seni..

Reklam izlemeyi sever misiniz, bilmiyorum. Ama ben reklam izlemeye bayılıyorum. Belki de işimin gereğidir bu ilgimin sebebi. Ama ne olursa olsun, reklamları izlerken aradığım tek şey mesajdan çok, bana verilmek istenen duyguya yoğunlaşıyorum. Çünkü yaşamımızın her alanında olduğu gibi, alışverişlerimizde de bizleri yönlendiren en büyük unsur duygularımızdır. O markayı satın alma eğilimine iten şey, marka hakkında bizde oluşan duygudur. Markanın, bizi yansıttığı kişilikle kendimizi özdeşleştirmemiz, marka ile aramızda kurduğumuz bağları daha da güçlendirmektedir. 

 

15 yıllık reklam hayatımda, ne kadar başarılı reklamcı varsa, hepsinin duygusal olduğunu fark ettim. Aslına bakarsan bunun tersi pek de mümkün gözükmüyor. Çünkü reklam tamamen insanların duygularına hitap etmektir. Duygusal olmayan bir reklamcıdan insanların duygularını yönlendirmesini beklemek, zorlamadan öteye geçmeyecektir. Duygusallık, reklamcıların bir nevi en güçlü silahlarından birisidir. Bu silah sayesinde, markanın hedeflediği müşteri kitlesinin duyguları iyi analiz edilebilmekte ve duygulara karşılık verebilen reklamlar ortaya çıkmaktadır. Bu yüzden duygulara en iyi yön verebilen başarılı reklamcılar, bana göre duygusal reklamcılardır. 

 

Tabi ki burada anlatmak istediğim şey duygusal olmayan reklamcı olamaz değildir. Duygusallığın, reklamcılıkta başarıyı da beraberinde getirmesinden bahsediyorum. Duygusal bir reklamcı, markanın kalplerde yer edinmesini hedef alırken, diğer reklamcılar markanın beyinlerde yer almasına odaklanırlar. Bir markanın beyninizde ne kadar yer edindiğinden ziyade, nasıl yer edindiği daha önemli bir unsurdur. Markanın algılarını ve duygularını oluşturmak için harcadığınız reklam bütçesi, marka bilinirliği için harcadığınız reklam bütçesinden katbekat daha fazladır.

 

Bu arada diğer bir husus, eğer çalıştığınız reklam ajansında çalışanlar duygusal insanlar ise asla onlara maddesel anlamda yaklaşmayın. Çünkü maddiyattan çok sanatsal üretkenlikleriyle, emek verdikleri işlere verilen değerle ilgilenirler. Eğer  markanız için daha üretken ve yaratıcı fikirler istiyorsanız, ajans ile aranızdaki bu bağı zedeleyecek maddesel söylemlerden kaçınarak emeğe saygı gösterin.  

 

Eğer reklam ajansı işletiyor ve çalışanlarınız duygusal ise Allah kolaylık versin… NOKTA

Okuyucu Sayısı: 977

Bir Yorum Yazın

İsim *
E-Posta *
Yorum *
PROJELER  |   MARKALAR  |   KURUMSAL  |   EKİBİMİZ  |   İLETİŞİM      KONYA REKLAM AJANSI