Campaign Türkiye
75. özel sayısında yerimizi aldık.

Konya’da faaliyet gösteren DP Creative, müşterilerine yol arkadaşlığı ve fikir mühendisliği yaparak hizmet veriyor. Ajansın iddialı olduğu bir diğer alan ise kriz yönetimi.

İstanbul dışı sayfalarımızda bu ay Konya’dan DP Creative’i misafir ettik. Yerel firmalar dışında birçok ulusal markaya da hizmet veren ajansın, Poçan Kuyumculuk için hazırladığı “Anneler Günü” kampanyası ile Bölge Yarışması, Tek Mecralı Kampanya Kategorisinde Kristal Elma ödülü bulunuyor. DP Creative’in önümüzdeki hedefleri arasında ise ulusal firmalarla ulusal ölçekte ödüllü işler yapmaya devam etmek var.

Bilmeyenler için, ajans hakkında genel bilgilerle başlayabilir miyiz?
2007 yılında doğan ve şu an 11 yaşında olan, bizim için büyüme yolunda hızla ilerleyen bir çocuktan farksız ajansımız, göz bebeğimiz. Şu an aktif olmayan İstanbul ofisimizdeki müşterilerimiz sağ olsunlar hala bizimleler. Ajans; ekibiyle, kedisiyle, kahvesiyle, çayıyla bazen sabahlara kadar eğlendiğimiz, bazen de bitse de gitsek yahu dediğimiz, herkesin herkesten bir beşlik alabildiği ve kapıların asla kapanmadığı bir ev bizim için. Ajans olarak en dikkat ettiğimiz nokta; müşterilerimizle karşılıklı olarak içimize sinen, izleyen, izlettiren fikirli işler çıkarmak.

Ajans hangi alanlara yöneliyor, neler yapıyor?
Bizimle çalışan ve birlikte büyüdüğümüz markalarımızın bütün iletişim stratejilerini belirliyor ve her sıkıntılarında yanlarında oluyoruz. Düğündür dernektir, tabii bunlar da dahil. Televizyon, radyo, sinema, dijital ve sosyal medya mecralarında markalarını büyütüyor, outdoor ve indoor kullanımından da mahrum bırakmıyoruz. Unutmadan tabii, dijitalin gücünün de farkındayız. Ödül kotamızı doldurmayı pek düşünmüyoruz. Kattıkça katasımız geliyor. Bir markamız için yaptığımız çalışma ile aldığımız Kristal Elma’mızın yanı bu yıl dolacak gibi.

Konya’daki bir ajansın İstanbul’dakilere göre avantajları ve dezavantajları neler?
Ulusal olarak hizmet veren birden fazla marka ile çalışıyoruz. Genel problem şu ki; bizim gözümüz gibi baktığımız firmalar, tabii ki her işlerinde iyi olan İstanbul ajanslarını da denemişler ama biraz ilgisiz bırakılmışlar. Ne yalan söyleyelim biz karşılıklı ilgiyi seviyoruz. Dezavantajı; iletişim konusunda bazı sorunlar yaşanıyor tabii, fakat neyse ki kriz yönetimi konusunda iyiyiz.

DP Creative olarak çalışan bulmakta zorlanıyor musunuz, yeni iş arkadaşları alırken kriterleriniz neler?
İlk kriterimiz Konya’da olan biri. Heyecanlı, yerinde duramayan, eh biraz da kitabın ortasından konuşan biri olsa fena olmaz. Kara kaşı karı gözü olmasa da olur. Gülüşüyle koridorları inletiyorsa ne ala… Ajans olarak odak noktamız, fikir. Yani bize gelecek kişi de, fikri gelince hiç durmadan patlatabilen ve altı dolu fikirler üretebilen biri olmalı.

Bundan sonrası için hedefleriniz neler?
Bundan sonrası için hedefimiz, çalıştığımız markaları oldukları yerden daha da yükseğe taşımak ve onlarla birlikte zirveyi paylaşmak. Bu yıl iki tane ulusal firma kattık portfolyomuza, biraz daha katsak fena olmaz. Dünyada reklamcılığın evrildiği yolu takip ederek ulusal firmalarla ulusal ölçekte ödüllü işler yapmak ve markalarımıza değer katmak birincil önceliğimiz. Geleneksel mecralardan çıkarak fikrin gücünün ön plana çıktığı yaratıcı işler peşindeyiz. Bundan sonra daha kreatif, daha yaratıcı olmayı hedefliyoruz.

Konya’da reklamcılığın başlıca sorunları neler?
Genel anlamda reklamcılıkta nasıl sorunlar varsa biz de o sorunlardan şikayetçiyiz az çok. İnsanlar artık reklam kokan işler izlemek istemiyor ve bunu reddediyor, buna biraz üzülmüyor değiliz ama bu bizi yıldırmıyor aksine yaratıcılığımızı kamçılıyor. Konya doğumluyuz fakat kendimizi bununla sınırlandırmadan Konya dışında firmalarla çalışarak kendi sınırlarımızı aşıyoruz.

Bu yazı ilk olarak Campaign Türkiye Mart 2018 sayısında yayımlandı.

Okuyucu Sayısı: 138

Bir Yorum Yazın

İsim *
E-Posta *
Yorum *
PROJELER  |   MARKALAR  |   KURUMSAL  |   EKİBİMİZ  |   İLETİŞİM      KONYA REKLAM AJANSI