Bugün insanlarla bağ kurmanın onların duvarlarını yıkmanın aslında o kadar da zor olmadığından bahsedelim biraz.Hayatta çok zor ve karmaşık görünen bir çok şeyin aslında çok basit çözümleri vardır.Örneğin stresle doğru nefes alarak başa çıkabiliriz. Bu gibi sorun olarak gördüğümüz bir çok şeyi aslında basitçe çözebiliriz.İnsanları ikna etmenin tıpkı böyle basit bir yolu var aslında,hem öyle uzman falan olmanıza da gerek yok.Yapmanız gereken inandığınız fikri yansıtan öyküyü anlatmak.Yani gittikçe silinen kalem izlerini dijital dünyaya kazımak.Şöyle ki hikaye dili zihnin duvarlarına takılmadan,doğrudan sizinle iletişime geçer.Çünkü insanlar hikayeleri dinlerken kendilerini korumaya almaz zihin tamamen açıktır,anlattıklarınız mantık duvarlarını koşar adım aşar geçer. Victor Gamez'in deyimiyle çağın hikaye anlatıcıları olarak, eskiden ateş etrafında hikaye anlatan dedelerimiz gibi şimdi bizler de dijital dünyanın etrafında toplanan insanlara marka hikayeleri anlatmalıyız.Hikayelerimizi geçmiş deneyimlere ve tecrübelere, insanlarla ortak yönlerimize ve duygularımıza dayanarak yazmalıyız.
Gelelim bu hikaye anlatma işini markalar nasıl yapmalı ? Bunu 5 maddeye sığdıralım ki sizi de çok sıkmayalım.
-İnsan odaklı ol ! Yani ?
Markamızı gerçek sorunları ve hayat mücadelesi olan insanlara anlatıyoruz,onlara bizimle bu sorunları aşabileceklerini gösteren hikayeler anlatmalıyız.Kitle odaklı olmaktan ziyade kişi odaklı olmalıyız.
-Sorunu ve çözümü değil 'dönüşümü' anlat ! Yani ?
Tabii ki bir marka olarak sorunlara çözüm getireceğiz fakat yapmamız gereken tek şey bu değil etkili hikayeler sadece çözüm vaadiyle olmaz işin sonun da bir de dönüşüm olmalıdır.
-Markana bir kişilik ver ! Yani ?
İnsanlar kişilik ve duruşunu sevdikleri markalara yönelirler. Yardımsever ol,sanatçı ol , cesur ol istediğini ol ama bir kişiliğin olsun.Böylelikle bütün iletişim çalışmaların tutarlı olur ve insanlarla ortak bir bilinçaltın olur.
-İnsanların hikayelerine bak ! Yani ?
Markanın hikayesini onu kullanan insanlar yazar.Sadece kendi hikayelerini anlatma insanların hikayelerini dinle ve onları topla.
-Rotasız gemi amaçsız marka olmaz ! Yani ?
Hayatta hiçbir şey laf olsun diye değildir.Hikaye de böyledir bir amaç etrafında toplanır planlanır ve gerçekleştirilir.Markalar insanları eğlendirmek için değil onların davranışlarını ve eğilimlerini değiştirmek için hikaye anlatırlar.
İşin özü insanlar hikayelerine inandıkları markaya yakınlaşır ve onu hayatlarına alırlar.
Durma ! işe kendini yazmakla başla ;)
Tebrikler Gülşah. Güzel bir yazı olmuş. Bir kaç tane marka örneği ilave etmiş olsan süper olurdu.Devamını bekliyoruz. :)
Teşekkür ederim,haftaya önerinizi dikkate alarak yazacağım :)