Dijtal ajans ürünlerin, hizmetlerin ve markaların tanıtımını web, mobil, sosyal ağlar, uygulamalar ve yazılım gibi teknikleri kullanarak müşterilerinin hedeflerine ulaşması için çalışan bir rehberdir.
Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte reklamda kullanılan geleneksel yöntemler yeterli olmamaktadır. Markaların bilinirliği açısından dijital platformlarda yer almak mobil uygulamaların, sosyal medyanın ve internet kullanımının yaygınlaştığı şu günlerde büyük bir önem arzetmektedir.. Dijital ajanslar eğlenceli, ilgi çekici ve yaratıcı teknikleriyle ürün ve hizmetlerin tanıtımını geleneksel medya yöntemlerine göre daha etkileşimli ve hızlı bir şekilde hedef kitlenin markaya odaklanmasını sağlamaktadır.
Yapılan son araştırmalara baktığımızda ülkemizde internet kullanıcı sayısı yaklaşık %55’ i bulmaktadır. Kullanıcıların büyük çoğunluğu internet üzerinden alış-veriş yapmakta ve sosyal medyayı aktif olarak kullanmaktadır. İnternet üzerinde ve sosyal medyada bilinirliği artıran marka sahipleri birçok alternatif yöntemi kullanarak ürünlerinin ve hizmetlerinin satışını kolaylıkla gerçekleştirirler.
Bilgi teknolojilerinin ve dijital pazarlama örneklerinin oldukça yaygınlaştığı günümüzde dijital ajans hizmetinin önemini daha iyi anlamaktayız. Her ne kadar internet ortamının güvenilirliği tartışmaları, ülkemiz insanının teknolojiyi yavaş takip etmesi gibi birçok olumsuz durum karşımıza çıksa da profesyonel bir dijital ajansla çalışan markaların elde ettiği başarılar ve müşteri memnuniyetleri dijital ajans hizmetinin gerekliliğini gözler önüne sermektedir.