İnbound Marketing Nedir ?
İlk olarak 2005 yılında Brain Halligan’ın ortaya koyduğu İnbound Marketing kısaca paylaşmaktır. İnbound Marketing yönetimi için öncelikle doğru zamanda ve doğru alanda paylaşımlar yapılması gerekmektedir. Kullanıcıyı sıkmayan, boğmayan paylaşımlar yapmak önemlidir. İçerik yaratma, müşteri döngüsünün her adımını takip etme, kişileştirme , farklı kanalları pazarlama stratejisi ile birleştirme ve entegrasyon temelinde inşa edeceğiniz aktiviteleriniz sayesinde satışlarınızı katlayabilirsiniz.
İnbound Marketing Teknikleri
İçerik oluşturma ; Oluşturulan içerik müşterinin temel ihtiyaç ve sorunlarına cevap vermelidir.
Lifecycle pazarlama ; İnsanlar sizi tanıdıkça yaklaşımları değişir. Her aşamada farklı bir pazarlama stratejisi kullanıp, ona göre içerik oluşturmalısınız.
Kişiselleştirme ; Zaman içerisinde müşterileriniz hakkında daha çok bilgiye sahip olursunuz, ve onların kişisel ihtiyaçlarına göre içerik oluşturabilirsiniz. Doğru etkileşim ve kaliteli içerik stratejileri ile müşterilerinizi memnun edin. Bu yolla hem mevcut müşterilerinize satışınızı arttırır hem de sizin adınıza mevcut müşterilerinizin sizi anlatmasına imkan verir. Marka ve kişiler arasında bir bağ kurulur.
Çoklu kanal ; Markanız için potansiyel müşterilerinizin bulunduğu tüm elektronik ortamlarda İnbound marketing tekniklerini kullanmalısınız. Müşterilerinizin sizinle iletişime geçmek istedikleri kanaldan ulaşmalısınız.
Entegrasyon ; Yayınlanan tüm içeriklerin doğru yerde, doğru zamanda ve doğru içeriğin yayınlanması ve bu yayınların tek bir merkezde toplanmasını sağlayacaktır.
Özetle
Modern pazarlama İnbound Pazarlama ile başlar. İnbound Pazarlama ise paylaşmakla.