Reklam ajanslarının en temel unsuru müşterilerdir. Ajans ve müşterileri arasında bir köprü bulunmalıdır. Bu köprü hem iletişimi sağlamalı hemde işler ve maddi konularda bilgi alışverişini sağlayan birim olmalıdır. İşte ajans ve müşteriler arasında kurulan bu köprünün adı “Müşteri Temsilcisidir”.
Müşteri temsilcileri, ajans içerisinde müşteri yerine işleri takip eder. İşin gidişatı hakkında müşterilere gerekli bilgileri aktarırken, müşterilerin talep ve isteklerini ekibe iletir. İşlerin hazırlanması ve sunuş süreçlerinde söz sahibi müşteri temsilcisidir. Müşteri temsilcisi ne kadar doğru bir iletişim kurarsa müşteri memnuniyetide doğru orantıda artacaktır. Bir nevi ajansın dışarıya olan yansıması, müşterinin ise ajans içerisinde ki yetkilisi diyebiliriz. Bu yüzden müşteri temsilcisi ajans içerisinde bulunan birimleri iyi tanımalı, müşterinin taleplerini hangi birime aktarması gerektiğini iyi bilmelidir.
Projelerin işleyiş sürecinde ve sonrasında müşterilerinin tepkilerini ölçme, öneride bulunma ve müşteri isteklerini öğrenme gibi bir çok yetkisi bulunmaktadır. Dinleme yeteneklerinin üst düzeyde olması gerekmektedir. İyi bir dinleyici karşı tarafı anlar ve doğru bir şekilde bir başkasına aktarır. Müşterileri en yakından tanıyan kişi müşteri temsilcisi olmalıdır. Müşteri özelliklerine iletişim kurmalıdır.
Müşteri temsilcilerinden anlık krizlerle başa çıkmaları beklenir. Bir sorun ile karşılaşıldığında durumu idare edebilmeli ve direk çözüme gidebilmelidir. Oluşabilecek memnuniyetsizlikleri ortadan kaldırma müşteri temsilcisinin sorumluluğundadır. İletişim yetenekleri hakkında söz söyleme gerek yok, mükemmel ötesi olmalıdır. Sonuçta çağrı merkezinde değil “reklam ajansında” görev almaktadırlar.
Proje süreçlerini iyi takip edebilmelidirler. Müşteri detaylı bilgi verebilmeleri için, işin o an hangi süreçte olduğunu ve tahmini teslim süresini kestirmeleri gerekir. Müşteri temsilciliklerinde mezun olunan yer çok önemli değildir. Önemli olan güçlü ve doğru iletişim kurabilme yeteneğidir. Ama reklamcılık alanına hakim kişiler sürecin işleyişini bildikleri için bu birimde daha kolay pozisyon bulabilmektedirler. Her ne kadar köprü görevi kursalarda yeri geldiği zaman müşterilere pazarlama, medya planlama, stratejik planlama gibi konularda öneri sunabilecek düzeyde bilgiye sahip olmaları beklenir.
Görevleri
Aranan Özellikler
Yani iletişim, iletişim, İLETİŞİM.
Tam bana göre bir iş diyorsan aşağıdaki linkten başvurunu yapabilirsin.