Günümüzde her kurum kendi ürününün ve markasının adını dünyaya duyurmak için markalaşmaya gidiyor. Bu duruma sebep olarak kitle iletişim araçlarının sayısının ve rekabetin eskiye oranla artmış olmasını gösterebiliriz. Markalaşma konusunda son dönemlerde önemli gelişmeler kaydeden Türkiye’de artık firmalar da marka olmanın değerinin farkındalar.
Uzun vadeli bir süreç olan markalaşma sürecinde kurumlar adlarını doğru ve eksiksiz bir şekilde tanıtmak için çözüm yolları arıyor. Burada ise reklam ajansları devreye girerek kurumların marka imajını oluşturuyor ve markalaşma sürecinde yol arkadaşı oluyorlar. Ancak markanın tutunabilmesi, bilinirliliğinin artması, itibarının korunması noktasında ise Pr ajansları öne çıkıyor.
Günümüzde farkını ortaya çıkarmak isteyen ve küreselleşen dünyada hedef kitlesine doğru bir şekilde ulaşmaya çalışan kurumlara yardımcı olan Pr ajansları, oluşturulan markanın sürekliliğini sağlayarak tercih edilirliği artırıyor. Markalaşma yolunda ilerleyen kurumlar da çektikleri sıkıntıları en aza indirmek ve isim değerini yükseltip kalıcılığının sağlanmasını istediği için uzman bir destek arayıp Pr ajanslarına başvuruyor. Ancak iyi olan ajansların yanında yeni ve yetersiz ajanslar olabileceği için kurumların ajans seçiminde dikkatli olması itibarı açısından önemli rol oynuyor. Bir kurum adına güven büyük önem taşıdığı için etkin ve profesyonel bir şekilde çalışan ajanslarla yola devam etmek kurumların tercih edilirliğini olumlu yönde etkiliyor. Sonuç olarak kurumları için reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerini birlikte yürütmeyi başaran yöneticiler kurumlarını geleceğe daha emin adımlarla taşımış oluyor.