Remarketing (Yeniden Pazarlama) Nedir?
İnternet tabanlı reklamcılığın özelliklerinden biri olan Google Remarketing(Yeniden Pazarlama); markanızla, ürün ve hizmetinizle daha önce ilgilenmiş kitleyi hedefleyerek bu kitleye yeniden pazarlama yapmanızı sağlayan bir reklam yöntemidir.
E-ticaret siteleri için oldukça etkili bir yöntem olan Google Remarketing 2010 yılından beri kullanılmaktadır. Google Adwords modelinde kullanılan remarketing reklam modeli,facebook ve yerel networklarda da yavaş yavaş uygulanmaya başlanmıştır.
Remarketing ile sitenizi daha önceden ziyaret etmiş ve ürün ve hizmet konusunda henüz karar vermemiş olan ziyaretçilere diğer sayfalarda ilgi alanına göre sıkça görüntülenerek markanızı hatırlatırsınız. Daha net bir şekilde örnek verecek olursak ; teknoloji ürünleri satan bir e-ticaret sitesine sahip olduğunuzu düşünelim. Sitenizde bulunan dizüstü bilgisayarlar kategorisini inceleyen kullanıcılara yeniden ulaşmayı, müşterinin direk istediği ürüne odaklanmasını remarketing sayesinde yapabilmekteyiz. İnternetten alış-veriş yapan kullanıcılar çok fazla site arasında dolaştıkları zaman hangi ürüne hangi siteden baktıklarını unutabiliyorlar. Böyle durumlarda remarketing kullanıcılara hatırlatma yaparak sitenin yeniden ziyaret edilmesini sağlar.
Neden Remarketing kullanmalıyız?
Dünya genelinde elde edilen istatistiklere göre bir siteyi ziyaret edenlerin %98’i satın alma işlemini gerçekleştirmeden çıkıyor ve ortalama 4 ya da 5 kez aynı siteyi ziyaret ediyor. Satın alma kararlarının çoğu 5 ve daha sonraki ziyaretlerde gerçekleşiyor. Bu durumdan da siteyi ziyaret edenin siteyi tekrar ziyaret etmesini sağlamak büyük önem kazanıyor.
Remarketing Nasıl Yapılır?
Bir e-ticaret sitesinden örnek verecek olursak, e-ticaret sitenizde sizin belirlemiş olduğunuz sayfalara yerleştireceğiniz kodlar aracılığıyla o sayfaları ziyaret eden ziyaretçilerin bilgisayarlarına bir çerez kaydedilir ve IP adresi ile bu ziyaretçiler kullanıcı listesine eklenmektedir. Google Adsense (İçerik Ağı Reklamcılığı) ağında olan web sitelerini ziyaret eden bu ziyaretçilere gezdikleri siteler sizin iş alanınızla ilgili olsun ya da olmasın reklamlarınızı gösterilmektedir.
Remarketing işleminin etkili olabilmesi için farklı hedef kitlelerini ele almalıyız. Farklı ürün ya da hizmeti arayan ziyaretçilere farklı reklam kampanyası hazırladığımızda bu reklamlar ziyaretçinin karşısına çıktığında daha çok dikkatini çekmektedir. Örneğin sitemizde ayakkabı arayan ziyaretçilerle dizüstü bilgisayar arayan bir ziyaretçiye aynı reklamı göstermek bu iki ziyaretçiye de rahatsızlık verebilir. Bu yüzden hedef kitlemizi amacına ulaştıracak şekilde kampanyamızı düzenlemeliyiz.
Reklam kampanyalarımızın uzun süreli olması da yanlış bir kullanım yöntemidir. Çünkü ziyaretçi belli bir süre ürünün araştırmasını yapar, ürünü satın alır ve sonunda o ürünle ilgili araştırması son bulur. Ziyaretçinin ürünü satın aldıktan sonra yani bu ürünle ilgili araştırması bittikten sonra hâlâ ürünle ilgi reklamların devam etmesi ziyaretçiye itici gelebilir. Bu nedenle düzenleyeceğimiz kampanyalara belli bir süre koyarak böyle olumsuz durumları ortadan kaldırabiliriz. Ayrıca kampanyalarımızı düzenlerken sadece kendi ürünümüz var gibi devamlı göstermemeliyiz. Günlük belli gösterim sayıları kullanarak fazla itici olmadan kampanyalarımızı düzenlemeliyiz.
Hedef kitlemize hedeflerine ulaşma konusunda daha iyi yardımcı olabilmek için remarketing yöntemini kullanmaya özen göstermeliyiz.